Ibland går jag in på hästnet och drömmer. Det är samma drömmar som för åtta år sen fanns hos en liten osäker flicka som tyst vandrade runt i de stora stallarna och bara hoppades.
Känslan när en livslång dröm som man har kämpat sig blodig för blir sann, den går inte beskriva! Alla ni som har upplevt detta förstår vad jag menar.

When all the hard work pays off.

En gång har jag fått bevisat för mig att om man kämpar och aldrig ger upp, så kan drömmar bli sanna. Hur orealistiaka de än må vara. Nu handlar det om att kämpa. Inte låta någon annan intala mig att jag inte är värd det, För nu slutar jag lyssna!


det finns faktisskt två saker som jag också måste dela med mig av. Det kanske inte är så rellevant men för mig känns det viktigt.
Jag har funderat och kommit fram till två saker som jag inte kan sluta le åt när jag tänker på dom. den ena saken är ett yttrande och den andra är en insikt.

Janna sa till mig för cirka ett år sedan:

"Det är viktigt att hon kommer till nån som dig Jessica, nån som kan rida"

Jag tror faktiskt inte att ni koan greppa hur stort det var att få höra det. Att en människa som Janna berömmer mig för att kunna rida bra måste vara något av det det största självförtroende puffen som jag kunde få. Och hon är verkligen inte en sådan människa som säger saker för att man ska bli glad, inte när det gäller hästarna i alla fall.

Och min insikt?
Jo den fick jag faktiskt härom kvällen när jag vred mig i min säng i hopplösa försök till att sova.
Det var jag som utbildade Solis. Det var jag som fick henne att lyssna litt galoppskänklen.
Det var jag som lärde henne öppna och sluta
Det var jag som lärde henne att göra att göra perfekta tempoväxlingar i skymmningen över oändliga åkrar.
Och vet ni vad?
Det gör mig jävligt stolt!
Vi utvecklades i stadig takt tillsammans och det kan ingen ta ifrån mig!

Äntligen har jg förstått att det är jag som har lagt grunderna för en fantastiskt häst som alltid gör sitt bästa med glimten i ögat.
Ja jag saknar henne.
Jag saknar henne så mycket så jag tror att mitt hjärta ska brista.
Men jag är stolt för allt vi har lyckats lära varandra.
Och det gör mig lycklig

Thank you my darling
I love you


Kommentera

Publiceras ej