Det finns 9 människor i denna världen som jag kan stolt säga är mina bästa vänner. Jag litar på dom till 100% vilken tur jag har som har lyckats hitta så många underbart fina människor att dela mitt liv med. Som finns där i vått å torrt. De flesta människor har 1 eller 2 personer som de känner att de kan lita på. Jag har 9.
Vi har haft våra upp och ner gångar men igenom allt, genom åren har de alltid funnits där. Och även om vi inte ses så ofta kanske inte pratar på veckor så vet jag att de alltid lyssnar om jag ringer. De ställer alltid upp om jag behöver hjälp. Det är magiskt. Att jag, en människa med så många fel, kan ha så mycket kärlek från så många olika håll.
Det är inte konstigt att jag har en sån positiv syn på livet när jag är omgiven av så mycket kärlek och så mycket medkänsla. Varje gång jag träffar dom eller ringer så fylls jag av sån glädje. Det är de människorna man vill ha i sitt liv. De som när bara deras namn nämns så lyser man upp och minns allt fint och tokigt man har gjort tillsammans.
Det hjälper mig vara intellektuell, kreativ, politisk, känslosam, knasig. De plockar fram det bästa i mig och jag kan aldrig tacka dom nog för det.
De finns alltid i mitt hjärta och gör mig till en bättre människa.
Hur kunde jag någonsin säga att jag är ensam? Jag är lyckligt lottad. Och antagligen mycket mer än vad jag inser.

Hur kan man någonsin be om mer än det?

Kommentera

Publiceras ej