Det var inte kallt inatt. Det fick bli barfota hem. Även om marken var våt så gjorde det ingenting, inte det minsta faktiskt. Det var sådär oplanerat igen ni vet, som det har varit för det mesta nu på senaste tiden faktiskt. Efter flickorna hade gått, efter snacket om utvecklingen, förintelsen, politik och det än en gång misslyckade baket, hade jag tänkt vila. Fast det var något som drog mig ut ändå. I lite för höga klackar, nykter och lite trött på allt begav jag mig ut. Utrustad med ett paraply och 30 kronor i fickan lämnade jag mitt varma hem.

På nått sätt lyckades jag komma hem med 50 kr, en rungande fylla och en underbar glädje. En kvinnas list kanske?
Jag läste sms:en. Igen. Log lite grann. Av med skorna, det gör inget att asfalten glänser av regnet som tidigare fallit. Den våta marken svalkade mina ömma fötter.
Melissa Horn
Alldeles för längesedan. Undrar varför det inte gör ont längre?

Idag har varit ännu en spontan fredag.
Med vänner, vin och den där musiken som är så underbart fin att den får en att aldrig vilja sluta lyssna.

Att livet kan vara såhär bra är för mig obegripligt

Kommentera

Publiceras ej