Jag har en plats där jag sparar minnen.
Där finns glada skämt, extrem ångest, hemligheter, hat och stor tacksamhet. Det är bara det att det inte är mina minnen, de kommer från andras hjärtan. Jag har haft lyckan att få ta del av minnena, och kanske hjälpa till att förändra deras utgång.
De har även fått mig att förstå hur skör en människa kan vara och hur lätt de kan övertalas av orden de verkligen vill höra.
Det slog mig, när jag satt min vaka, hur lätt jag själv böjer mig för vindarna och bryts under dess kraft. det är bra med sådana insikter. När man blir så brutalt medveten om ens egna brister så är det lättare att hantera det. Ändra på det.
Det finns en skillnad att veta om och vara medveten om bristerna. Själv har jag precis börjat bli medveten om en bråkdel av de brister som får människor att vända ryggen till. Men allt arbetar jag på det. För när man blir medveten om vad som händer, det är då man lär sig.

Nej, nu måste jag rycka upp mig. Duschen känns väldigt inbjudande faktiskt. Lika bra det, för hur kul är det att lukta desinfektionsmedel på sin dejt?
PLUS! Denna veckan kommer bli fantastisk!! Öland here we come!

Kommentera

Publiceras ej